L’Ajuntament de Calafell ha fet una crida a la ciutadania perquè usi el servei de la Línia Verda per poder gestionar millor la recollida de diverses deixalles. Recorda que la recollida de restes de poda i la de mobles i estris vells es fa a domicili i gratuïtament, prèvia demanda. Si no es concerta, i aquests residus es deixen al carrer, el servei s’acaba desbordant, més en èpoques com l’estiu, quan la població del municipi es dispara.
El servei de recollida pot demanar-se mitjançant el web www.liniaverdacalafell.com, o trucant al telèfon gratuït 900 460 367 (de dilluns a divendres de 9 a 14 hores). Cada zona del municipi té assignat un dia de recollida i, en demanar el servei, a l’usuari li expliquen com ha de procedir.
“Concertar prèviament la recollida és fonamental per a planificar el servei”, explica el regidor de Via Pública, Juanjo García. Afegeix que “fa uns dies, es va anar a recollir tres peticions a un barri, però quan es va fer el tomb habitual per la zona per si hi ha altres restes, es van acabar fent 26 recollides més”.
Segons García, “aquesta desproporció ens fa anar de corcoll. Si saps què has de recollir envies un vehicle o un altre. En el cas de l’exemple hi va anar un vehicle petit, però es va acabar passant el dia anant i tornant a buidar, perquè els vehicles més grans ja tenien assignades altres tasques. Aquests viatges van ser innecessaris i improductius”. El regidor recorda també que no n’hi ha prou amb deixar la vegetació o els mobles al costat dels contenidors, perquè els sistemes i horaris de recollida són diferents.
A més, l’Ajuntament demana aquesta col·laboració perquè “no és lògic el que està passant”, apunta García, “quan fins i tot la trucada és gratuïta”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada