L’Ajuntament de Calafell convoca enguany els seus tercers pressupostos participatius, per tal que la ciutadania voti una part de les inversions municipals de l’exercici 2020. Seran 500.000 euros, que representen l’1% dels recursos ordinaris de l’Ajuntament. En aquesta tercera edició s’introdueixen diferents novetats.
El principal canvi és que serà possible que una persona pugui votar diferents propostes fins exhaurir el límit de 500.000 euros, a diferència del que passava fins ara, que cada veí podia votar només un projecte. També se suprimeix el màxim de 200.000 euros per proposta, de forma que poden votar-se iniciatives per un import superior, fins i tot del màxim. Tanmateix, es manté el fet que cada persona podrà presentar una sola proposta.
Tant la presentació de propostes com la seva posterior votació es tornarà a fer per internet, a través de la plataforma digital de participació decidim.calafell.cat. Qui necessiti ajut o tingui dubtes, tindrà a la seva disposició un servei d’atenció telefònica o personal.
El ple municipal d’aquest 29 de juliol ha aprovat el reglament que regirà els pressupostos participatius per a 2020.
Aquests són els principals trets d’aquest procés:
El calendari
–El Ple de l'ajuntament aprova aquest reglament el 29 de juliol del 2019.
–Es poden presentar les propostes entre el 2 i el 15 de setembre.
–S'estudiaran les propostes entre el 16 de setembre i el 27 de setembre.
–Es podran votar les propostes entre el 7 i el 20 d'octubre del 2019.
–Al novembre, s'incorporaran les propostes al pressupost proposat pel 2020.
Quina quantitat es vota
Es podrà decidir sobre un 1% dels recursos ordinaris de l’Ajuntament. Actualment, són 500.000 euros.
Qui pot participar
–Per proposar, qualsevol persona, empadronada o no, major de 16 anys.
–Només s’admetrà una proposta per persona.
–En la fase de votació, persones empadronades majors de 16 anys.
Quines propostes poden presentar-se
–Necessàriament han de ser inversions.
–Relacionades amb l’espai públic o la millora d’equipaments municipals.
–De competència municipal i sobre béns de propietat municipal.
–Concretes i que donin resposta a una necessitat determinada.
–Que compleixin la normativa vigent.
–D’interès general.
–Viables tècnicament.
Quines propostes no poden admetre’s
–Les d’interès particular.
–Que ja s’estiguin duent a terme o previstes en el pressupost.
–Les que comprometin més d’un pressupost anual.
–Les que representin un cost elevat de manteniment, un cop realitzades.
–Si costen més de 500.000 euros.
–Les que siguin contràries a accions realitzades en els darrers anys, ni a les previstes en el Pla de Mandat.
Com es valoraran les propostes
–Ho farà una comissió tècnica formada per treballadors municipals.
–Si una proposta supera el màxim de 500.000 euros, es valorarà conjuntament amb els seus promotors si es pot reduir l’actuació.
–Davant de dues propostes similars, els serveis tècnics municipals valoraran conjuntament amb els promotors si es poden unificar.
Com es faran les votacions
–Passaran a la fase de votació les que compleixin tots els requisits.
–Podran votar persones majors de 16 anys empadronades al municipi.
–S’aniran seleccionant les propostes més votades fins exhaurir el pressupost de 500.000 euros.
En aquest enllaç, podeu veure l'enregistrament complet de la sessió plenària. A partir del minut 1:30:00 hi trobareu les valoracions que, al final del ple, fan els diferents grups municipals. D'aquesta forma també donem informació de les opinions i comentaris dels grups polítics de l'oposició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada