Des de 2003, els diferents equips de govern de Calafell han anat destinant partides pressupostàries per a l'arranjament de carrers. És una tasca sense fi. Per exemple, només a Segur tenim més de 100 quilòmetres de carrers. Algunes tenen més de 50 anys, dels temps en què es va urbanitzar la part alta de Segur.
L'actual equip de govern va fer un càlcul aproximat del cost de reparar tots els carrers de Calafell (els 3 nuclis i les urbanitzacions) i la xifra supera els 100 milions d'euros.
Ara es destinaran, de moment, 2.000.000 d'euros a reparar carrers "urgents", prioritzant aquelles que estan en pitjor estat.
Vam tenir una reunió amb el regidor d'Urbanisme, Perín i el de Via Pública ,, Juanjo García. Tots dos ens van comentar que és important l'ús de la línia verda o que passin les dades a les associacions veïnals pertinents. Molts veïns posen fotografies d'un carrer en mal estat a les xarxes socials, però això és un mètode sense control i sense que es pugui projectar un pla d'actuacions.
Què és línia Verda?
La Línia Verda de Calafell, és el servei que permet comunicar a l’Ajuntament incidències medioambientals o de neteja, i des de febrer de 2016 permet informar també d’incidències ocorregudes a la via pública. En concret, problemes amb la senyalització, el mobiliari urbà i la conservació de voreres i calçades.
L’objectiu de l’Ajuntament és rendibilitzar aquesta eina, usant-la també per solucionar més ràpidament els desperfectes a la via pública, que són la principal preocupació local dels calafellencs, segons reflecteixen totes les enquestes i processos de participació realitzats des de fa molts anys.
El servei de la Línia Verda va posar-se en marxa a Calafell l’any 2013 i fins ara s’han rebut centenars de comunicacions d’incidències diverses, un 88% de les quals s’han pogut resoldre. S’hi pot accedir des de l’ordinador a liniaverdacalafell.com. Per a telèfons i tauletes hi ha una aplicació, tant per a Android com per a Iphone, descarregable gratuïtament des de Play Store (Android) o Apple Store (IOS).
El sistema és simple, àgil i intuïtiu. Facilita tant les coses a l’usuari que permet fins i tot geolocalitzar automàticament la incidència comunicada i adjuntar-hi una foto feta amb el mòbil. El ciutadà que ha fet la comunicació rep notificacions sobre l’estat en què es troba la resolució de la incidència comunicada.
La Línia Verda permet també fer consultes sobre matèries medioambientals diverses, que un equip d’experts respon en un màxim de 24 hores. Els temes que poden consultar-se van des de com certificar un negoci amb una ISO 14001 a si és possible tallar un arbre d’una parcel·la particular, passant per com estalviar en la factura elèctrica a un domicili o a una empresa.
El servei de la Línia Verda intenta implicar el ciutadà en la consecució d’un municipi més sostenible i facilita en gran mesura la gestió diària dels serveis municipals
Expliquem amb imatges el procediment amb un telèfon mòbil
Al menú principal es selecciona "NOTIFICA TEU INCIDÈNCIA". Hi ha una llista de diferents tipologies. Cal seleccionar la més adient per comunicar.
Cal tenir activat el GPS (Ubicació) al telèfon intel·ligent que, immediatament, indica el lloc de la incidència que es va a comunicar mitjançant geolocalització.
Fet això, es selecciona "prendre fotografia" i "següent".
Apareix un quadre de text on s'explica en què consisteix la incidència i posteriorment "D'acord" i apareix el missatge incidència enviada.
Des del menú desplegable situat a dalt a l'esquerra, es pot consultar l'estat de la incidència (enviada, rebuda, en procés, solucionada). Quan s'ha solucionat es rep un avís en la pròpia aplicació informant d'això.